-- -" Προκειμένου να λειτουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ως φορέας ηγεμονίας των δικών μας αντιλήψεων, πρακτικών, αρχών και αξιών ζωής, θα πρέπει να παραμείνει σε επαφή με την κυβέρνηση αλλά αυτόνομος από το κράτος, ώστε να μπορεί να επιτελεί να ελέγχει, να διορθώνει και να υποδεικνύει. " -
-- * Εμείς εμπεδώνουμε καθημερινά την αξιοκρατία, τις ίσες ευκαιρίες και το κράτος δικαίου για όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις τους και τον τρόπο ζωής τους. * -


Παρασκευή, 3 Αυγούστου 2012

Η σύσταση του Υπ.Ναυτιλίας και Αιγαίου έγινε χωρίς προετοιμασία - Σοβαρά προβλήματα με την ιατροφαρ/κή περίθαλψη των στελεχών του Λιμενικού Σώματος


Θέμα: Τοποθετήσεις των αρμόδιων για θέματα ναυτιλίας και Αιγαίου βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ, Θοδωρή Δρίτσα, Νίκου Συρμαλένιου και Δημήτρη Γάκη, κατά την ενημέρωση των μελών της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μουσουρούλη.

  Το στίγμα της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής της τρικομματικής κυβέρνησης Σαμαρά και η πρόθεση της να ξεπουλήσει κερδοφόρα τμήματα των λιμανιών έγιναν σαφή κατά την ομιλία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κ. Μουσουρούλη. 
  Ο κ. Υπουργός παρουσιάζοντας την πολιτική της κυβέρνησης για θέματα ναυτιλίας κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής είχε πολλά να πει για κίνητρα και διευκολύνσεις στους εφοπλιστές και καμία λέξη για τους εργαζόμενους και τα προβλήματα τους. Κατά τη διάρκεια συζήτησης οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ τοποθετήθηκαν στα θέματα που ανέπτυξε ο κ. Υπουργός και έθεσαν σειρά ερωτημάτων καθώς και προτάσεων.
  
   Ο Θοδωρής Δρίτσας, υπεύθυνος Επιτροπής Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου για το Υπουργείο Ναυτιλίας και βουλευτής Α΄ Πειραιά και Νησιών, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η σύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου έγινε χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη προετοιμασία με αποτέλεσμα να δημιουργούνται δυσλειτουργίες. Ειδικότερα η επανίδρυση του Υπουργείου Ναυτιλίας με αναβαθμισμένο το ρόλο του Λιμενικού Σώματος και με διευρυμένες δραστηριότητες πέραν εκείνων της αστυνόμευσης και του ελέγχου δημιουργεί
μόνιμες αντινομίες και αντιφάσεις καθώς το ίδιο Σώμα καλείται να εκπονήσει σχεδιασμό και να ασκήσει έλεγχο. 
   Αντιθέτως, τόνισε ότι η ενίσχυση του πολιτικού χαρακτήρα του Υπουργείου αντιστοιχεί στην κοινή πρακτική πολλών κρατών, εντός και εκτός Ε.Ε, χωρίς ωστόσο να παραγνωρίζεται ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα μεταβατικό διάστημα στο οποίο θα αξιοποιηθούν οι γνώσεις και η επάρκεια του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος σε θέματα ναυτιλίας.  
  
    Ο κ. Δρίτσας επεσήμανε προβλήματα λειτουργίας δομών και υπηρεσιών του Υπουργείου, όπως την υποστελέχωση της Διεύθυνσης Θαλασσίου Περιβάλλοντος. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν αναφορικά με την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των στελεχών του Λιμενικού Σώματος και των οικογενειών τους. Ειδική αναφορά έκανε στην κακή κατάσταση του ΝΑΤ και του Οίκου Ναύτου και στα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη μετάβαση τους σε νέους φορείς εποπτείας.
  
   Σχολιάζοντας την θέση του κ. Υπουργού για τις ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων, επανέλαβε την κατηγορηματική αντίθεση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ στην ιδιωτικοποίηση κερδοφόρων λιμενικών οργανισμών, όπως ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ και την αποξένωσή των σημαντικών αυτών μονάδων από το δημόσιο έλεγχο. Επιπλέον, οι όποιες επενδύσεις στα λιμάνια θα πρέπει να σχεδιάζονται με κύριο γνώμονα τη φέρουσα ικανότητα των νησιών. Τέλος, αναφέρθηκε στη ναυτική εκπαίδευση, τονίζοντας ότι αποτελεί ζήτημα δημόσιας παιδείας για ένα κράτος με ναυτική παράδοση, όπως η Ελλάδα.
  
  Ο Νίκος Συρμαλένιος, βουλευτής Κυκλάδων, αναφέρθηκε σε θέματα ακτοπλοΐας και νησιωτικής πολιτικής τονίζοντας ότι το υπουργείο έχει ως βασική του φιλοσοφία την αντιμετώπιση των προβλημάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, θέτοντας σε δεύτερη μοίρα τα προβλήματα των νησιωτών και αφαιρώντας τελείως τον κοινωνικό χαρακτήρα από το έργο της ακτοπλοΐας.
   Ο κ. Συρμαλένιος ανέφερε στον κ. Υπουργό την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ για δημιουργία δημοσίου-κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας,  στα πρότυπα Σκανδιναβικών χωρών. Ο φορέας αυτός μπορεί να επιδοτηθεί από κοινοτικά κονδύλια, τα οποία καλύπτουν ακόμη και την κατασκευή πλοίων σε ελληνικά ναυπηγεία (π.χ. Νεώριο), γεγονός που θα τονώσει την απασχόληση σε έναν κλάδο της οικονομίας που βρίσκεται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση. Επίσης, ανέφερε ότι μέχρι να ισχύσει το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προτείνει να εφαρμοστεί και για ακτοπλοϊκά εισιτήρια ο μειωμένος ΦΠΑ 6,5%, που ισχύει ήδη για τις ξενοδοχειακές υπηρεσίες.
  
 Ο Δημήτρης Γάκης, βουλευτής Δωδεκανήσων του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, αναφέρθηκε στο θέμα της νησιωτικότητας, τονίζοντας ότι τα νησιά είναι αυτόνομες κοινωνίες και θα πρέπει να έχουν τις δικές τους βασικές υποδομές, όπως νοσοκομεία, σχολεία κ..ά. Δήλωσε ότι το θέμα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων θα πρέπει να εξεταστεί από μηδενική βάση, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών σε 12μηνη βάση και πρόσθεσε ότι το υπουργείο θα μπορούσε να βασιστεί σε καλές πρακτικές που έχουν καταγραφεί σε διάφορες περιοχές, αναφέροντας ως παράδειγμα ορισμένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις στα Δωδεκάνησα. Τέλος, αναφέρθηκε στις επείγουσες ανάγκες μεταφοράς ασθενών από τα νησιά, καθώς και ανάγκες έκτακτης περίθαλψης, οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στους όποιους σχεδιασμούς του υπουργείου.
   
   Στο θέμα των λεγόμενων «ορφανών λιμανιών» αναφέρθηκε ο Στέφανος Σαμοΐλης, βουλευτής Κέρκυρας, τονίζοντας ότι τα λιμάνια αυτά κινδυνεύουν να τεθούν εκτός σχεδιασμού του υπουργείου, με αποτέλεσμα δεκάδες μικρά νησιά να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.


Οι πλήρεις τοποθετήσεις των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ θα δημοσιευτούν με την ανακοίνωση των πρακτικών από τη Βουλή


02/08/2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...