-- -" Προκειμένου να λειτουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ ως φορέας ηγεμονίας των δικών μας αντιλήψεων, πρακτικών, αρχών και αξιών ζωής, θα πρέπει να παραμείνει σε επαφή με την κυβέρνηση αλλά αυτόνομος από το κράτος, ώστε να μπορεί να επιτελεί να ελέγχει, να διορθώνει και να υποδεικνύει. " -
-- * Εμείς εμπεδώνουμε καθημερινά την αξιοκρατία, τις ίσες ευκαιρίες και το κράτος δικαίου για όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξάρτητα από τις πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις τους και τον τρόπο ζωής τους. * -


Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Για την κατάθεση πρότασης νόμου για την επαναφορά του κατώτερου μισθού, του επιδόματος ανεργίας, της μετενέργειας, και άλλων ρυθμίσεω


 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 Για την κατάθεση πρότασης νόμου για την επαναφορά του κατώτερου μισθού, του επιδόματος ανεργίας, της μετενέργειας, άλλων ρυθμίσεων που αφορούν την αποκατάσταση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας καθώς και την επανασύσταση των Οργανισμών Εργατικής Εστίας και Κατοικίας.
 Μετά από συνεδρίαση της ομάδας παρακολούθησης του Μνημονίου και παραγωγής νομοθετικού έργου του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ (Μητρόπουλος Αλέξης, Δραγασάκης ΓΙάννης, Κωνσταντοπούλου Ζωή, Δημήτρης Στρατούλης), παρουσία του προέδρου της ΚΟ Αλέξη Τσίπρα) κατατέθηκε σήμερα υπογεγραμμένη και από τους 71 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ πρόταση νόμου 
για την κατάργηση τηςυπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου και για την επανασύσταση του «Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και του «Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)». 

Με αυτή την πρόταση νόμου Πρώτο" Επανέρχονται ο κατώτερος εγγυημένος μισθός
ανεξαρτήτως ηλικίας στα 751 ευρώ μηνιαία συμπαρασύροντας αντίστοιχα και τα επιδόματα ανεργίας, ασθενείας, μητρότητας, τις συντάξιμες αποδοχές, τις αποζημιώσεις για υπερωριακή απασχόληση κλπ.Επανέρχονται σε ισχύ  οι διατάξεις του νόμου 1876/90 (περί συλλογικών διαπραγματεύσεων) που αφορούν την ισχύ, τη διάρκεια  και το περιεχόμενο της μετενέργειας των συλλογικών συμβάσεων, καθώς επίσης και ζητήματα λειτουργίας και αρμοδιοτήτων του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας. 
Επανέρχεται το καθεστώς που ίσχυε για τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων σε ΔΕΚΟ και τράπεζες.πανέρχονται διατάξεις στα πλαίσια συλλογικών συμφωνιών, με τις οποίες προβλέπονταν αυξήσεις στις αποδοχές ή μισθολογικές ωριμάνσεις (επίδομα πολυετίας κλπ) των εργαζομένων.Με τη σημερινή μας νομοθετική πρωτοβουλία προωθούμε μια πρώτη κατεπείγουσας σπουδαιότητας νομοθετική παρέμβαση ανατροπής των  αντεργατικών αλλαγών, που συντελέστηκαν στο συλλογικό εργατικό δίκαιο στη χώρα μας.
 Θα επανέλθουμε στα πλαίσια μιας νέας πρότασης νόμου στην επανόρθωση και των υπολοίών απορρυθμίσεων που υπέστησαν οι συλλογικές ελευθερίες και τα απορρέοντα από αυτές εργατικά δικαιώματα (επαναφορά του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των συνδικάτων στη διαιτησία, όλων των καταργημένων αρμοδιοτήτων του ΟΜΕΔ, της επεκτασιμότητας των κλαδικών και ομοιοεπαγγελματικών συμβάσεων εργασίας και της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης σε περίπτωση συρροής συλλογικών συμβάσεων εργασίας διαφόρων επιπέδων κλπ).
Επίσης με αυτή την πρόταση νόμου προωθούμε την επανασύσταση των Οργανισμών Εργατικής Κατοικίας και Εστίας, γιατί θεωρούμε τις ανάγκες της εργατικής τάξης για στέγαση, επιδότηση στεγαστικών δανείων και ενοικίου, κοινωνικού τουρισμού και διακοπών, πολιτισμού και ψυχαγωγίας πρωταρχικές και κατεπείγουσες στις σημερινές συνθήκες ανθρωπιστικής κρίσης, κοινωνικής και οικονομικής καταστροφής, που επέφεραν οι κατεδαφιστικές πολιτικές των μνημονίων. 

 Καλούμε τις άλλες πολιτικές δυνάμεις να ξεκαθαρίσουν εάν θα στηρίξουν ή όχι αυτή την πρόταση νόμου που αποκαθιστά βασικά και στοιχειώδη μισθολογικά, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων αποδεικνύοντας στον ελληνικό λαό αν σέβονται ή όχι τις προεκλογικές δεσμεύσεις τους και κυρίως οι τρεις κυβερνητικοί συνέταιροι την προγραμματική συμφωνία τους.

 Απευθυνόμαστε στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα και στους εργαζόμενους και τους καλούμε να κάνουν δική τους υπόθεση και διεκδίκηση την υπερψήφιση αυτής της πρότασης νόμου.

 
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
Για την κατάργηση της υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου και για την επανασύσταση του «Οργανισμού Εργατικής Εστίας (ΟΕΕ)» και του «Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ)»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την υπ’ αριθ. 6/28-2-2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ Α 38/28-2-2012) για την «Ρύθμιση θεμάτων προς εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4046/2012» και στα πλαίσια της υλοποίησης του 2ου μνημονίου επήλθαν εξαιρετικά δυσμενείς ανατροπές στο ήδη απορυθμισμένο εργατικό δίκαιο της χώρας μας. Οι επιπτώσεις της εν λόγω ΠΥΣ στο επίπεδο των αποδοχών, αλλά και στα συλλογικά εργατικά δικαιώματα ήταν καταστροφικές και  επιδείνωσαν δραματικά την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο κόσμος της μισθωτής εργασίας κατά την διάρκεια των δύο τελευταίων ετών.
Ειδικότερα η νέα απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων είχε το εξής περιεχόμενο:
Πρώτον, μειώθηκε ο κατώτερος μισθός κατά 22% και κατά 32% για τους νέους μέχρι 25 ετών μέχρι το τέλος του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, ενώ η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα να συμπαρασύρει ανάλογα και τα επιδόματα ανεργίας, ασθενείας, μητρότητας, τις συντάξιμες αποδοχές και τις αποζημιώσεις για υπερωριακή απασχόληση.
Δεύτερον, επήλθαν σημαντικές τροποποιήσεις στον ν. 1876/1990 «περί συλλογικών διαπραγματεύσεων», που κατ’ ουσία ακύρωσαν τις προβλεπόμενες από το Σύνταγμα, τις Διεθνείς Συμβάσεις κ.λπ. διατάξεις περί συλλογικών διαπραγματεύσεων. Οι τροποποιήσεις αυτές αφορούν: α) στην μείωση της διάρκειας και στην συρρίκνωση του περιεχομένου της ισχύος της μετενέργειας των συλλογικών συμβάσεων, β) στην αναστολή -μέχρις ότου η ανεργία στη χώρα διαμορφωθεί σε επίπεδα κάτω του 10%- της ισχύος διατάξεων στα πλαίσια συλλογικών συμφωνιών με τις οποίες προβλέπονται αυξήσεις στις αποδοχές ή υπηρεσιακές ωριμάνσεις με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας (επίδομα πολυετίας, χρόνου εργασίας, τριετίας-πενταετίας κοκ).
Τρίτον, απορρυθμίστηκε περαιτέρω το θεσμικό πλαίσιο που σύμφωνα με τον Ν. 1876/1990 αφορά στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας. Συγκεκριμένα καταργήθηκε το δικαίωμα μονομερούς προσφυγής στην διαιτησία, ενώ επήλθαν σημαντικοί περιορισμοί στις εξουσίες του διαιτητή σε ό,τι αφορά στην ρύθμιση της συλλογικής εργατικής διαφοράς.
Τέταρτον, άλλαξε το καθεστώς λύσης συμβάσεων εργασίας σε ΔΕΚΟ και Τράπεζες και καταργήθηκε σε αυτές τις επιχειρήσεις η σταθερότητα και η ασφάλεια της εργασίας.
Από της εφαρμογής της συγκεκριμένης ΠΥΣ το εναπομείναν θεσμικό σύστημα διατίμησης των εργατικών αμοιβών κατέρρευσε, με αποτέλεσμα η αγορά εργασίας να οδηγείται ραγδαία σε συνθήκες «εργασιακής ζούγκλας».
Ενόψει της αδήριτης ανάγκης κοινωνικής προστασίας των μισθωτών και άλλων λαϊκών στρωμάτων και αποτροπής της πλήρους φτωχοποίησής τους, λόγω της παρατεταμένης ύφεσης στην οικονομία που επιφέρουν οι κυβερνητικές μνημονιακές πολιτικές και απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, απαιτείται η άμεση λήψη μέτρων αποκατάστασης των κατώτερων εγγυημένων μισθών και ημερομισθίων, καθώς και των συλλογικών θεσμών του εργατικού δικαίου.
Με το προτεινόμενο άρθρο 1 της παρούσης πρότασης νόμου, καταργούνται οι διατάξεις της ΠΥΣ 6/28-2-2012, οι οποίες, επιπλέον, όσο παραμένουν σε ισχύ αναμένεται να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες βλάβες σε όλο το σύστημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων και να οδηγήσουν σε μαζική φτώχεια και οικονομική εξαθλίωση μεγάλα στρώματα των εργαζομένων.
Ασφαλώς, η σημερινή νομοθετική πρωτοβουλία δεν αποτελεί παρά μια πρώτη, κατεπείγουσας σπουδαιότητας, διορθωτική παρέμβαση στις αντεργατικές ανατροπές στο συλλογικό εργατικό δίκαιο της χώρας μας.
Είναι απαραίτητο να επιδιωχθεί στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πρότασης νόμου η επανόρθωση όλων των απορρυθμίσεων που υπέστησαν οι συλλογικές ελευθερίες και τα απορρέοντα εργατικά δικαιώματα καθώς επίσης και η βαθμιαία ανατροπή όλων των αποτελεσμάτων που επήλθαν δυνάμει ενεργειών που στηρίχθηκαν στις ρυθμίσεις της υπό κατάργησης ΠΥΣ 6/28-2-2012.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...